zarif

zarif

 

    

ورود

 

نام کاربری
رمز عبور
 

آخرین ارسالات

 

» نمایشگاه و جشنواده بین المللی قهوه ایران
» قهوه ایلی illy coffee
» رست قهوه(بودادن قهوه)
» فرنچ پرس cafetiere
» قهوه ترک turkish coffee
» cona coffee maker قهوه جوش کونا
» فنجان عجیب قهوه
» گرانترین قهوه جهان
» موکا اکسپرس
» قهوه سبز

تقویم

 

<    «  خرداد ۱۳۹۷  »    >
شيدسچپج
 ۱۲۳۴
۵۶۷۸۹۱۰۱۱
۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸
۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵
۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱ 

لینک های مرتبط

 

آمار مطالب يک ساعت پيش: 0
امروز: 0
اين ماه: 0
کل: 141
کل نظرات: 100
آمار کاربران يک ساعت پيش: 4
امروز: 66
اين ماه: 1845
کل: 14363
بن شدگان: 0
جديدترين عضو: xmxyartetx

 

 

لینک های مرتبط

 

برای تبادل لینک، سایت شما باید حداقل رنک 3 در گوگل داشته باشد.
» icoffee
» فروشگاه قهوه
» جشنواره بین المللی قهوه ایران

نظرسنجی


عالي
خوب
متوسط
بد


 

 

کاکائو

 

 

 

کاکائو

درخت کاکائو در منطقه حائل بین عرض جغرافیائی ۱۰ تا ۲۰ درجه در شمال و جنوب خط استوا می روید. گاه به این منطقه کمربند کاکائوئی نیز گفته می شود. درخت کاکائو اغلب زیر سایه درختان بزرگتر رشد می کند. بلندای این درخت به ۱۲ متر می رسد و میوه هایش نیز حدوداً ۳۰ سانتی متر طول دارند. رنگ میوه ممکن است زرد مایل به قهوه ای یا ارغوانی باشد. هر میوه بین ۲۰ تا ۴۰ دانه دارد که داخل یک بافت گوشتی صورتی ترش و شیرین کنار هم قرار می گیرند.

امروزه در بسیار از نقاط دنیا درخت کاکائو کشت داده می شود، اما عمده ترین تولیدکنندگان کاکائو در جهان ساحل عاج، غنا، اندونزی، نیجریه، برزیل، کامرون، اکوادور، جمهوری دومنیکن و پاپوآ گینه نو هستند. برخی دیگر کشورهای تولید کننده در مقیاس کوچکتر عبارتند از ماداداسگار، مالزی، مکزیک، برخی از کشورهای جزیره ای حوزه کارائیب مثل گرانادا و کوبا و بالاخره تعدادی از جزایر اقیانوس آرام مثل ساموآ.

 

از میان انواع درختان کاکائو چهارگونه بیش از دیگر گونه ها کشت می شوند: Criollo، Forastero، Trinitario و Nacional. درخت Criollo که در اصل متعلق به مکزیک و آمریکای مرکزی است محصول بسیاری مرغوبی به بار می آورد و بیشتر در مناطق مرکزی و جنوبی آمریکا کشت می شود. محصول Criollo بالنسبه کم است و خود دارای زیرگونه های متنوعی است

 

نظرات (0)  

تابلو نقاشی مونالیزا با 3600 فنجان قهوه

 

خلق اثر بینظیر داوینچی با 3600 فنجان قهوه

 

تابلو نقاشی مونالیزا با 3600 فنجان قهوه

 

 

 مونالیزا که به لبخند ژوکوند نیز شهرت دارد، نام یکی از معروف‌ترین تابلوهای نقاشی لئوناردو داوینچی هنرمند مشهور ایتالیایی است که با رنگ روغن بر روی صفحه چوب سپیدار نقاشی شده‌است.

 

تابلو نقاشی مونالیزا با 3600 فنجان قهوه

 

 

نسپرسو

 

نسپرسو

نسپرسو

 

 

تغییر استراتژی‏ در شرکت نسپرسو


 



منبع: EUROPEAN MANAGEMENT JOURNAL,JUNE 2000

مترجم:محمد حسن مصلی‏نژاد

مقدمه

«نسپرسو» (NESPRESSO) نمایندگی یکی‏ از نوآورانه‏ترین فرآورده‏های جدید شرکت‏ سوئیسی«نستله»را به عهده دارد.این فرآورده در اصل،سیستمی است که به مشتریان امکان تهیه‏ یک فنجان قهوه«اسپرسو» (ESPRESSO) را در خانه می‏دهد.این سیستم هرچند ظاهر و کارکردی ساده دارد،اما بیش از ده سال از وقت‏ شرکت«نستله»را برای آماده‏سازی خود گرفت.

سیستم از دو بخش تشکیل شده است:یک‏ کپسول قهوه و یک دستگاه کپسول قهوه،محکم‏ در آلومینیوم آب‏بندی شده و محتوی آن 5 گرم‏ دانه بو داده و«پودر قهوه» (GROUND COFFEE) است.دستگاه نیز شامل چهار بخش‏ است:یک دسته،مخزن آب،یک پمپ و یک سیستم حرارتی الکتریکی.این چهار بخش‏ در یک پیکر،ریخته‏گری شده و شکل کلی‏ دستگاه را تشکیل می‏دهند.

استفاده از سیستم«نسپرسو»آسان است. کپسول قهوه،درون دستگیره‏ای که متعاقبا در داخل ماشین جای می‏گیرد،تعبیه شده است. نحوه کار بدین صورت است که با قرار دادن‏ دستگیره در ماشین،کپسول به شدت نفوذپذیر می‏شود.با فشار یک دکمه،فشار داخلی تنظیم‏ می‏شود و بخار آب از میان کپسول عبور می‏کند و ما حصل کار،یک فنجان قهوه خامه‏ای‏ «اسپرسو»با کیفیتی عالی است.این محصول‏ جدید در سال 1986 به بازار معرفی شد.

استراتژی اصلی اتخاذ شده توسط«نستله» راه‏اندازی یک فعالیت تجاری مشترک با شرکت‏ توزیع‏کننده سوئیسی به نام«سویال»بود تا محصول جدید را به فروش برساند.در این‏ فعالیت تجاری مشترک،فرض بر این بود که‏ دستگاهها از یک شرکت سوئیسی دیگر به نام‏ «ترمیکس»و کپسول‏های قهوه از«نستله» خریداری شود و سپس عملیات توزیع و فروش‏ در سیستمی همانند«قیمت واحد-تولید واحد» انجام شود.ادارات و رستورانها نیز به عنوان‏ مشتریان در نظر گرفته شدند و یک بخش مجزا به نام نسپرسو اس ای» (NESPRESSO,S.A) با هدف حمایت از این فعالیت تجاری مشترک در «نستله»راه‏اندازی شد تا ضمن سرویس‏دهی، عملیات نگهداری و تعمیر را به عهده گیرد.

تا سال 1988 این طرح به اجرا درنیامد تا اینکه«پل گیلارد»ابتدا به عنوان مدیر تجاری‏ «نسپرسو اس ای»و سپس در سمت مدیر عامل‏ شرکت تخصصی قهوه نستله اس ای به صحنه‏ آمد و با استراتژی جدیدی که در 89-1988 معرفی کرد،عملکرد را دگرگون ساخت. به گونه‏ای که آن را به عنوان یک بخش سودآور و رو به رشد در نستله مطرح کرد.

«گیلارد»در آنجا چندین تغییر ایجاد کرد. منتهی منطقی که او در کلیه اقدامات خود به کار می‏گرفت،در این خلاصه می‏شد که فعالیتهای‏ مربوط به قهوه باید از امور مربوط به دستگاه‏ تفکیک شود.از آنجا که«نستله»در کسب و کار دستگاه دخالت نداشت،او احساس کرد که باید فعالیتها خود را بر روی قهوه متمرکز سازد.او تولید دستگاه«نسپرسو»را به یک شرکت سازنده‏ اصلی سوئیسی واگذار کرد که این شرکت بعدها با تامین قطعه برای بعضی دیگر از تولیدکنندگان‏ همچون«گروپ ẓ(KRUPPS) ،«ناسیونال»، «ترمیکس»و«فیلیپس»کار ساخت را به آنها سپرد.

 




آنها به نوبه خود دستگاه«نسپرسو»را به‏ خرده‏فروشان معتبری همچون«هارودز»، «گالریز»،«لافایت»و«بلومینگ دیل» می‏فروختند.این شرکتها تحت کنترل و نظارت‏ «نسپرسو»مسئولیت داشتند که طرز کار دستگاه‏ را نشان دهند،در مورد آن به تبلیغ بپردازند و سرانجام،این دستگاه را به دست مصرف‏کننده‏ نهایی برسانند.همچنین این شرکاء،مسئولیت‏ سرویس‏دهی،نگهداری و تعمیر ماشین‏ها را به عهده داشتند.در عملیات تولید قهوه،مدت‏ شراکت«سویال»به پایان رسیده بود و تمام‏ فعالیتها به«نسپرسو اس ای»واگذار گردید که‏ بعدها مجددا به شرکت تخصصی قهوه«نستله» تغییر نام داده و مصرف‏کننده هدف نیز از ادارات‏ به خانواده‏ها تغییر یافت و پخش کپسول‏های‏ قهوه از طریق یک کلوپ سازماندهی شد؛هر مصرف‏کننده با خرید یک دستگاه،عضوی از کلوپ«نسپرسو»می‏شد.سفارشها هم از طریق‏ تلفن یا فاکس به کلوپ می‏رسید و کپسول‏های‏ قهوه در عرض 24 ساعت به منزل‏ مصرف‏کنندگان ارسال می‏شد.

اخیرا این کلوپ،روزانه 700 سفارش‏ می‏گیرد و برنامه‏های جاه‏طلبانه‏ای برای آینده در سر می‏پروراند.در این میان،آنچه چشمگیر است،خلق دو کالای جدید به منظور تامین‏ نیازهای دو گروه مصرف‏کننده جدید یعنی‏ ادارات و کاربران جوان اینترنت است.در نهایت، هدف غایی این کلوپ،دنبال کردن و در دست گرفتن بازارهای همگانی در سراسر جهان‏ است.

مصاحبه حاضر را«کنستانتینس مارکیدز»عضو شورای سردبیری«ای ام جی»و«دانیل اویون» پروفسور دانشگاه«هک لاوزان»در لندن با«ژان‏ پل گیلارد»مدیر عامل سابق شرکت«نسپرسو» انجام داده است.

وقتی شما در سال 1988 به«نسپرسو» پیوستید،وارث چه نوع عملکردی بودید؟و واقعا اوضاع چگونه بود؟

-وضع در دفاتر مرکزی شرکت«نستله»به قدری‏ وخیم بود که قویا احتمال متوقف شدن پروژه

می‏رفت.این مساله،درست چند هفته بعد از آمدن من به«نسپرسو»به عنوان مدیر بازرگانی،با من در میان گذاشته شد.من در شیوه مدیریت‏ خود سریعا به افراد تفهیم کردم که اگر وضع بدین‏ منوال باشد،«نستله»را ترک خواهم کرد.من‏ مخصوصا به شرکت ملحق شده بودم تا روی‏ پروژه«نسپرسو»کار کنم؛اگرچه مدت آن منقضی‏ شده بود.واقعا من قصد ماندن در آنجا را نداشتم. من از آنها تقاضا کردم که در تصمیم خود تجدید نظر کنند.گذشته از این،صریحا تقاضای دو سال‏ دیگر مهلت کردم؛یک سال برای اینکه نشان‏ دهم می‏توانیم به اهداف فروش خود دست یابیم‏ و یک سال دیگر به خاطر اینکه ثابت کنم به‏ اهداف سودبخشی خود نیز خواهیم رسید.از مدتها پیش،من به این نتیجه رسیده بود که اگر استراتژی اصلی خود را تغییر دهیم،تا حدی قادر به تغییر در عملکرد نیز خواهیم بود.

به نظر شما چه بخشهایی از استراتژی در آن‏ زمان موثر واقع نمی‏شد یا کاملا اشتباه بود؟آیا به‏ اعتقاد شما سیستم توزیع مناسب بود؟

قبل از هرچیز به مثلی مشهور اشاره کنیم که‏ می‏گوید:«درست انجام دادن یک کار،مشکل، ولی سعی در انجام دو کار همزمان غیر ممکن‏ است.»ما با وجود اختلاط بخش قهوه و بخش‏ ماشین،دستور العملی برای مقابله با حوادث‏ ناگوار داشتیم.

وظیفه اول من تفکیک این دو و خارج‏سازی‏ عملیات ماشین بود؛به گونه‏ای که توانستیم‏ بر روی قهوه تمرکز کنیم.برای من،این مهمترین‏ عنصر استراتژی جدید بود.فکرش را بکنید. ماشین‏ها!ما ملت ماشینی نیستیم؛ما عضو یک‏ شرکت غذایی هستیم.شما می‏بایست دغدغه‏ گارانتی،لوازم یدکی و غیره را داشته باشید.آیا برای شما تصور یک انبار پر از وسایل تعمیر ماشین‏آلات یا جایگزین کردن لوازم یدکی ممکن‏ است؟این در توان ما نبود.

همان‏وقت من احساس کردم که در انتخاب‏ مشتری خود برای تمرکز بر او نیز دچار اشتباه‏ شده‏ایم.در آن زمان،ما ادارات کوچک را به عنوان مشتری،هدف‏گیری کرده بودیم؛زیرا به غلط اعتقاد پیدا کرده بودیم که این بخش در مقایسه با مصرف‏کنندگان شخصی،حساسیت‏ چندانی نسبت به قیمت نشان نمی‏دهد.ما همچنین تصور می‏کردیم که وقتی یک‏ مصرف‏کننده در اداره،قهوه نسپرسو را آزمایش‏ می‏کند،آن را برای خانه خود نیز سفارش خواهد داد.لذا ایده من،مطرح کردن«نسپرسو»به عنوان‏ یک تولیدکننده کالای مرغوب و باارزش خانگی‏ بود.

 

نسپرسو



از پتانسیل عظیم اینجا استفاده کافی نبردیم. زیرا ما قهوه خود را به عنوان یک کالای سازمانی‏ تلقی کردیم.سیستم توزیع هم مناسب نبود،زیرا سمت و سوی آن هم به کلی با قهوه سازمانی‏ تنظیم شده بود.اگر ما به دنبال هدف‏گیری بازار مصرف‏کننده بودیم،می‏بایست«استراتژی‏ توزیع»مناسبی را برای این مشتری توسعه‏ می‏دادیم.البته ما نتوانستیم توزیع‏کنندگان‏ موجود را یک شبه کنار بگذاریم.بعضی از آنها با فروش محلول شیر و قهوه روابط دیرینه‏ای با «نستله»برقرار کرده بودند.بنابراین ما می‏بایست‏ نقل و انتقال فعلی را به گونه‏ای پیش می‏بردیم که‏ حرکتی ملی را مطابق خط مشی مصرف‏کننده‏ تدارک ببیند.این دقیقا آن چیزی است که ما به دنبال آن بودیم.

ما تصمیم گرفتیم که خرده‏فروشهایی از قبیل‏ «هارودز»،«لافایت»و«بلومینگ دیل»را که‏ به فروش سیستم ما کمک می‏کردند،گسترش‏ دهیم.برای آموزش آنها ما انجمن قهوه«نسپرسو» را تاسیس و با مساعدت آنها در بازاریابی سیستم، کالای مطلوب را توسعه دادیم.همزمان با این‏ کار،تئوری کلی کلوپ«نسپرسو»را نیز گسترش‏ دادیم.اگر شما یک دستگاه«نسپرسو» می‏خریدید،فورا به عضویت کلوپ درمی‏آمدید. بعد هم می‏توانستید از طریق کلوپ و با استفاده‏ از پست،کپسول‏های قهوه را سفارش دهید.

سرویسی که ما از طریق کلوپ فراهم کرده‏ بودیم،ممتاز بود.این گران‏ترین نوع قهوه در دنیاست،لذا سرویس‏دهی آن نیز می‏بایست‏ جهانی و همه‏پسند باشد.به عنوان مثال،ما قانونی داشتیم که می‏گفت:«تلفن نباید بیش از 3 بار زنگ بخورد و مشتری هم نباید برای تقاضای‏ دستگاه چیزی بر زبان آورد.»

خلاصه اینکه اتحادیه در وضعیتی بود که‏ هر نوع تقاضای مشتریان را پاسخ می‏داد.

شما چه تغییرات استراتژیک دیگری را ارائه‏ کردید؟

-ما می‏بایست تیمی را خلق می‏کردیم که به‏ استراتژی جدید اعتقاد داشته باشد و از آن‏ حمایت کند.در آن وقت،ما با افراد بی‏انگیزه‏ فراوانی روبه‏رو بودیم که می‏بایست این وضعیت‏ را تغییر می‏دادیم.

در آن زمان،شما در«نسپرسو»فقط یک‏ مدیر بازرگانی بودید.چگونه توانستید موافقت‏ کارفرمای خود را به این تغییر شگرف استراتژی‏ جلب کنید؟

-پیداست که این موضوع،موضوع حساسی‏ بود.قبل از هرچیز من می‏بایست رئیس خود را نسبت به ضرورت تغییر در استراتژی متقاعد می‏کردم.همچنین می‏بایست مدیران ارشد «نستله»را در رابطه با این تغییر ضروری قانع‏ می‏کردم؛اما من فقط به متقاعدسازی اکتفا نکردم،زیرا می‏دانستم که این کافی نبود.فلسفه و نگرش من طی آن مدت،این بود که تقاضای عفو کنم نه رخصت.به عبارت دیگر من برخلاف‏ معمول کارهایی را قبل از کسب اجازه انجام دادم. نوع مذاکره‏ای که می‏بایست به‏طور معمول‏ صورت گیرد،به این شکل پیش می‏رفت که«چرا قبل از انجام کار،مرا در جریان نگذاشتید؟»که‏ من هم پاسخ می‏دادم:«چون اگر با شما در میان‏ می‏گذاشتم،موافقت نمی‏کردید»باوجوداین،هر تصمیمی به طرزی دقیق و با تعمق و دقت نظر بسیار اتخاذ می‏شد.

 

 




آیا هیچ‏جای تردید باقی گذاشته بودید که‏ شاید بعضی از ایده‏های جدیدی که مطرح‏ کرده‏اید،یک وقت درست نباشد؟

-راستش را بخواهید خبر؛ولی صرفا برای‏ اطمینان،بعضی از این ایده‏ها را تا حدودی به‏ بوته آزمایش سپرده بودیم تا از عملی بودن آنها مطمئن شویم.برای مثال،طرح پیشنهادی من‏ مبنی بر هدف قرار دادن خانوارها و ترجیح آنها بر ادارات،با مخالفت مدیریت عالی مواجه شد.از این‏رو من گفتم:«خوب،اجازه دهید تا این طرح‏ را به آزمایش بگذاریم.»

ما دو بازار فروش کالاهای خانگی را در «جنوا»تجربه کردیم.یکی را در«لاوزان»و دیگری را در«نیون».بعد شروع به فروش ماشینها به مشتریان شخصی کردیم.هدف من این بود که‏ این روش را برای یک هفته مورد آزمایش قرار دهیم تا ببینیم آیا می‏توانیم 100 دستگاه را در خلال این مدت به فروش برسانیم؟

در نهایت،ما فقط موفق به فروش 58 دستگاه شدیم؛اما من واقعا این را به رئیس خود نگفتم.

چرا این‏طور عمل می‏کردید؟اصولا چرا شما برای پی بردن به گرایش خانواده‏های خاص به‏ محصول جدید،قدری از«تحقیق در بازار» استفاده نکردید؟

-متصدیان قبل از من«تحقیق در بازار»را انجام

50

 

 

 

جهت تهیه کپسول نسپرسو با شماره های ذیل تماس بگیرید


تهران 09126940735

مشهد 0511-8834159  -09158037965

 

 

ژولی

ژولی

 

آیا برای شما دمای قهوه هنگام نوشیدن مهم است؟ اینکه زیاد داغ نباشد و آنقدر هم سرد نشده باشد؟ اگر پاسخ تان مثبت است این دانه های فلزی قهوه که طراحی زیبایی هم دارند مشکل تان را حل می کنند. ‏

دو جوان حدود ۹ ماه روی ساخت این گجت گرم نگهدارنده قهوه کار کرده اند و حالا نام اش را ژولی  گذاشته اند. کافی است یکی دو تا از آنها را به ماگ قهوه تان اضافه کنید. اگر نوشیدنی بیش از حد داغ باشد ژولی ها حرارت اضافه را از قهوه جذب می کند و در خودش نگه داری می کند. داخل این دانه های فلزی، ماده مخصوصی قرار گرفته که حرارت قهوه را سه برابر سریع تر از معمول جذب می کند و آن را به دمای مناسب می رساند. ‏

بعد از آن هم ژولی ها وظیفه نگه داشتن قهوه تا دمای مناسب را به عهده دارند و سازندگان اش می گویند نوشیدنی شما تا ۳ ساعت در دمای مناسب باقی می ماند. ‏

 

 

 

 

All Right Reserved 2009 ,  MAX COFFEE, Design by www.adco.ir

www.maxcoffee.ir